REGULAMIN ORGANIZACYJNY
Ełckiego Centrum Kultury w Ełku
Rozdział I
Postanowienia ogólne
Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
a) ECK – należy przez to rozumieć Ełckie Centrum Kultury;
b) Regulaminie – należy przez to rozumieć Regulamin Organizacyjny Ełckiego Centrum Kultury w Ełku.
§ 2
§ 4
Regulamin określa:
Rozdział II
Zasady funkcjonowania ECK
§5
Ełckie Centrum Kultury działa w oparciu o następujące zasady:
a) praworządności;
b) racjonalnego gospodarowania mieniem publicznym;
c) jednoosobowego kierownictwa;
d) podziału zadań między poszczególne wyodrębnione komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy;
e) wzajemnego współdziałania.
§ 6
Pracownicy ECK w wykonywaniu swoich obowiązków i zadań działają na podstawie prawa i zobowiązani są do ścisłego jego przestrzegania.
Rozdział III
Organizacja
§ 7
Dyrektor Ełckiego Centrum Kultury, zwany dalej Dyrektorem, zarządza instytucją, kieruje całokształtem jej działalności i reprezentuje ją na zewnątrz.
§ 8
§ 9
ECK jest pracodawcą w rozumieniu Kodeksu Pracy wszystkich zatrudnionych w nim pracowników.
§ 10
Wobec pracowników ECK czynności w sprawach z zakresu prawa pracy dokonuje Dyrektor.
§ 11
W ECK może zostać utworzone stanowisko Zastępcy Dyrektora. O utworzeniu i likwidacji stanowiska Zastępcy Dyrektora rozstrzyga Dyrektor po uzyskaniu zgody Prezydenta Miasta Ełku. Zastępcę Dyrektora zatrudnia i zwalnia Dyrektor po uzyskaniu zgody Prezydenta Miasta Ełku.
§ 12
1. W czasie nieobecności Dyrektor określa szczegółowy zakres zastępstwa oraz czas jego trwania.
2. W Ełckim Centrum Kultury funkcjonuje następujący system zastępstw: w trakcie urlopu wypoczynkowego pracownika zastępuje pracownik wskazany we wniosku urlopowym; na czas innej usprawiedliwionej nieobecności pracownika zastępującego wyznacza dyrektor ECK odrębnym pismem.
§ 13
Dyrektorowi podlegają wszystkie stanowiska pracy funkcjonujące w ECK. Strukturę i układ organizacyjny oraz powiązania służbowe przedstawia graficznie Schemat Organizacyjny ECK, stanowiący załącznik do niniejszego regulaminu.
§ 14
a) Dział Administracyjno – Księgowy;
b) Dział Programowo - Organizacyjny;
c) Dział Promocji i Informacji;
d) Dział Edukacji Kulturalnej - Szkoła Artystyczna;
e) Dział Pieśni i Tańca;
f) Dział Techniczno - Gospodarczy;
g) Kino ECK.
3. W ramach ECK tworzone są koła zainteresowań, sekcje oraz zespoły artystyczne, teatralne.
Rozdział IV
Podstawowe obowiązki służbowe kierowników i pracowników
§ 15
1. Do zadań kierowników wyodrębnionych w Schemacie Organizacyjnym działów należy:
a) organizowanie pracy w celu wykonywania zadań stojących przed kierowaną komórką i odpowiedzialność za ich prawidłową realizację;
b) nadzór nad właściwym wypełnianiem obowiązków przez podległych pracowników w zakresie spraw merytorycznych i dyscypliny pracy;
c) sporządzanie projektów planów pracy, grafików pracy i planów finansowych oraz sprawozdanie z realizacji ich wykonania, w ramach swych kompetencji;
d) dbanie o będący w ich dyspozycji majątek ECK;
e) przygotowanie projektów zarządzeń oraz korespondencji w zakresie należącym do właściwości komórki organizacyjnej;
f) sporządzanie rocznych i miesięcznych planów pracy oraz sprawozdań z działalności;
g) występowanie do Dyrektora z wnioskami dotyczącymi premiowania, wyróżniania, awansowania a także zwalniania i karania na zasadach określonych przepisami prawa;
h) akceptacja wniosków urlopowych podległych pracowników;
i) ustalanie zastępstw podczas nieobecności pracowników na poszczególnych stanowiskach w podległej komórce organizacyjnej;
j) udział w merytorycznych pracach danej komórki organizacyjnej zgodnie z indywidualnym zakresem czynności;
k) współpraca z pozostałymi komórkami organizacyjnymi w zakresie realizowanych zadań;
l) przestrzeganie zasad efektywnego i oszczędnego gospodarowania;
m) wykonywanie zadań określonych w systemie kontroli zarządczej;
n) realizowanie zamówień publicznych;
2. Do głównych zadań pracownika ds. infrastruktury technicznej należy m.in.:
a) planowanie i realizacja oraz koordynacja zadań modernizacyjnych, konserwacyjnych i remontowych, opracowywanie harmonogramów, prowadzenie dokumentacji technicznej;
b) nadzór nad stanem technicznym budynków i obiektów oraz ich dokumentacją;
c) prowadzenie gospodarki inwestycyjno – remontowej;
d) odpowiedzialność za utrzymanie sieci telekomunikacyjnej;
e) zabezpieczenie prawidłowego działania i rozwoju infrastruktury informatycznej;
f) odpowiedzialność za zabezpieczenie przeciwpożarowe budynków i obiektów Ełckiego Centrum Kultury oraz normatywne ich wyposażanie w sprzęt ppoż.;
g) całokształt zadań w zakresie formalno-prawnego przygotowania i przeprowadzania postępowań o udzielanie zamówień publicznych zgodnie z zasadami określonymi w ustawie Prawo zamówień publicznych oraz w obowiązujących w ECK wewnętrznych regulaminach udzielania zamówień;
h) prowadzenie archiwum zakładowego zgodnie z przepisami o narodowym zasobie archiwalnym.
3. Podstawowe obowiązki służbowe pracowników :
a) pracownik odpowiada za sprawy przydzielone mu przez przełożonego do prowadzenia stale lub doraźnie;
b) pracownik obowiązany jest znać aktualne przepisy w zakresie prowadzonych zagadnień;
c) obowiązkiem pracownika jest załatwiać zlecone mu sprawy w sposób efektywny i staranny, z wykorzystaniem całej swojej wiedzy i umiejętności w wyznaczonym terminie;
d) pracownik powinien wykazać w pracy inicjatywę, samodzielność oraz na bieżąco informować przełożonego o nieprawidłowościach w pracy oraz bieżących trudnościach;
e) pracownik obowiązany jest do przestrzegania przepisów regulaminu pracy, przepisów BHP przepisów przeciwpożarowych oraz innych aktualnie obowiązujących;
f) pracownik dba o wizerunek firmy oraz majątek pracodawcy;
g) szczegółowy zakres czynności każdy pracownik otrzyma indywidualnie.
§ 16
Dział Administracyjno – Księgowy (DzAK)
1. Działem kieruje Główny Księgowy. Główny Księgowy sprawuje nadzór merytoryczny nad podległymi sobie pracownikami księgowości i sekretariatu.
2. W dziale wyodrębnione są następujące komórki:
a) sekretariat;
b) księgowość;
c) kadry.
3. W poszczególnych komórkach zatrudnieni są następujący pracownicy:
a) główny księgowy;
b) pracownik ds. finansowo – księgowych;
c) księgowa - kasjer;
d) kasjer;
e) pracownik ds. kancelaryjnych;
f) pracownik ds. administracyjno – kadrowych;
g) pracownik ds. pozyskiwania funduszy unijnych.
4. Dział realizuje następujące zadania:
4.1. w zakresie administracji: prowadzenie ogółu spraw administracyjnych ECK;
4.2. w zakresie księgowości: prowadzenie rachunkowości ECK zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami, w tym:
a) zorganizowanie sporządzania, przyjmowania, obiegu i przechowywania dokumentów w celu zapewnienia właściwego przebiegu operacji gospodarczych ECK;
b) bieżące i prawidłowe prowadzenie księgowości oraz sporządzanie kalkulacji wynikowej kosztów wykonanych zadań i sprawozdawczości finansowej w sposób zapewniający terminowe przekazywanie rzetelnych informacji ekonomicznych i prawidłowe dokonywanie rozliczeń finansowych;
c) nadzorowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości wykonywanych przez pracowników ECK;
d) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie ze stosownymi przepisami;
e) nadzorowanie pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez ECK;
f) przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych, ochrony wartości pieniężnych;
g) zapewnianie terminowego ściągania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań;
h) nadzór nad rozliczaniem imprez kulturalnych;
i) analiza wykorzystania środków budżetowych, pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji ECK;
j) dokonywanie w ramach kontroli wewnętrznej wstępnej, bieżącej kontroli legalności dokumentów operacji gospodarczych jednostki, stanowiących przedmiot księgowań;
k) opracowanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości;
l) wydatkowanie środków budżetowych zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych;
m) monitorowanie dochodów własnych i przygotowywanie analiz i wniosków w tej dziedzinie;
n) nadzór nad sprawami będącymi w kompetencji Działu, a prowadzonymi przez pracowników innych działów;
o) prowadzenie kasy głównej i kasy imprez;
p) prowadzenie całokształtu spraw związanych z wynagrodzeniami osobowymi i bezosobowymi, ubezpieczeniami społecznymi, podatkami, zasiłkami; sporządzanie stosownej dokumentacji i sprawozdań statystycznych;
q) dokonywanie wpłat, wystawianie faktur;
r ) przechowywanie i zabezpieczanie dokumentów księgowych;
s ) prowadzenie ksiąg inwentarzowych, nadzór nad inwentaryzacją;
t) organizowanie prawidłowego obiegu dokumentów niezbędnych do prowadzenia księgowości;
u) kontrola wszystkich komórek pod względem gospodarności.
4.3. w zakresie kadr:
a) prowadzenie spraw kadrowych zgodnie z przepisami prawa pracy;
b) prowadzenie akt osobowych, kart urlopowych, planów urlopowych, ewidencji czasu pracy, ewidencji zatrudnienia, przygotowywanie umów o pracę i świadectw pracy i innych dokumentów w ustawowych terminach;
c) kontrola aktualności badań lekarskich oraz szkoleń BHP;
d) prowadzenie rejestru delegacji;
e) prowadzenie spraw socjalno – bytowych w oparciu o ustawę o Zakładowym Funduszu Świadczeń Socjalnych;
f) kontrola dyscypliny pracy;
g) sporządzanie deklaracji PFRON;
h) rekrutacja pracowników;
i) szkolenia pracowników;
j) przygotowywanie do decyzji Dyrektora spraw z zakresu prawa pracy;
k) sprawozdawczość;
l) tworzenie protokołów z narad i spotkań pracowniczych.
4.4. w zakresie prowadzenia kancelarii:
a) przyjmowanie i obsługa interesantów;
b) obsługa sekretariatu oraz kalendarza elektronicznego ECK i dyrektora jednostki; podejmowanie czynności organizacyjnych związanych ze spotkaniami, zebraniami, wizytami organizowanymi przez Dyrektora;
c) prowadzenie rejestru korespondencji, ewidencja pism przychodzących i wychodzących;
d) dostarczanie korespondencji - papierowej i elektronicznej - do dekretacji dyrektorowi;
e) terminowe dostarczanie dokumentacji przychodzącej zgodnie z dekretacją dyrektora oraz terminowe wysyłanie korespondencji wychodzącej;
f) redagowanie pism, sprawozdań i innych dokumentów na potrzeby bieżącej działalności jednostki;
g) gromadzenie i przechowywanie dokumentacji w oparciu o Instrukcję kancelaryjną oraz Rzeczowy Wykaz Akt we współpracy z archiwum zakładowym.
4.4.1. Pracownik ds. kancelaryjnych podlega bezpośrednio Głównemu Księgowemu.
4.5 W zakresie pozyskiwania funduszy unijnych:
a) przygotowywanie wniosków o środki finansowe z Unii Europejskiej, funduszy zagranicznych i podmiotów krajowych;
b) wyszukiwanie potencjalnych partnerów do współpracy i utrzymywanie kontaktów na potrzeby przygotowywania i realizacji projektów;
c) bieżące sprawdzanie stron internetowych oraz raportowanie w zakresie wyszukiwania informacji o możliwościach pozyskiwania zewnętrznych środków finansowych;
d) bieżące monitorowanie kalendarzy ogłaszanych konkursów w ramach programów finansowania ze środków unijnych.
5. Do obowiązków Głównego Księgowego należą zadania określone w przepisach o głównych księgowych, w szczególności:
a) prowadzenie rachunkowości ECK zgodnie z obowiązującą ustawą o rachunkowości w sposób umożliwiający należyte zarządzanie ECK;
b) opracowywanie rocznych planów finansowych oraz dbanie o wykonanie budżetu zgodnie z planem;
c) prowadzenie gospodarki finansowej ECK w sposób zabezpieczający terminowe egzekwowanie należności i regulowanie zobowiązań, należytą ochronę środków pieniężnych, prawidłowe zawieranie umów rodzących skutki finansowe;
d) nadzór nad gospodarką materiałową;
e) opracowywanie analiz finansowych działalności gospodarczej ECK;
f) całokształt spraw związanych z działalnością ekonomiczną ECK;
g) opracowywanie procedur wewnętrznych dotyczących finansów, księgowości i gospodarki materiałowej;
h) nadzór nad właściwym i zgodnym z przepisami wykonywaniem powierzonych zadań księgowego oraz księgowego – kasjera.
§ 17
Dział Programowo - Organizacyjny (DzPO)
a) kierownik;
b) pracownicy ds. organizacji wydarzeń i upowszechniania kultury;
c) pracownik ds. kostiumów.
a) planowanie i organizowanie pracy w porozumieniu z dyrektorem i kierownikami poszczególnych działów;
b) planowanie, koordynacja i realizacja imprez kulturalnych: koncertów, wystaw, spotkań autorskich, festynów, obchodów świąt państwowych i innych;
c) współpraca i utrzymywanie stałego kontaktu z Agencjami Artystycznymi i Impresariatami na terenie całego kraju;
d) zapewnienie wysokiej klasy artystów i odpowiedniego poziomu prezentowanych wydarzeń;
e) przygotowanie scenariuszy i kosztorysów imprez oraz nadzór nad ich prawidłową realizacją;
f) administracyjne i gospodarcze zabezpieczenie imprez, współpraca w tym zakresie z Policją, Strażą Pożarną, Strażą Miejską itp.;
g) prognozowanie działalności kulturalnej, roczne planowanie działalności ECK, opracowywanie rocznego kalendarza imprez;
h) współpraca z organami administracji państwowej, samorządowej, instytucjami, stowarzyszeniami w zakresie dot. realizacji zadań statutowych;
i) prowadzenie działalności wystawienniczej;
j) analiza merytoryczna umów z artystami, agencjami artystycznymi oraz podmiotami zewnętrznymi świadczącymi usługi w zakresie organizacji i obsługi imprez; opracowywanie projektów umów we współpracy z radcą prawnym, głównym księgowym oraz kierownikami pozostałych działów ECK; prowadzenie wewnętrznego rejestru umów;
k) pozyskiwanie dodatkowych środków na organizację imprez;
l) opracowywanie planów merytorycznych i sprawozdań okresowych z prowadzonej działalności.
§ 18
Dział Promocji i Informacji (DzPI)
1. Działem kieruje kierownik działu promocji i informacji. Organizuje i koordynuje działalność w zakresie informacji kulturalnej; sprawuje nadzór merytoryczny nad podległymi sobie pracownikami.
a) kierownik działu promocji;
b) pracownicy ds. promocji.
a) wszechstronne działanie na rzecz budowy wizerunku ECK;
b) rozpoznawanie potrzeb kulturalnych rynku;
c) przygotowanie, w porozumieniu z dyrektorem, strategii działań promujących programy i projekty ECK na dany rok kalendarzowy;
d) prowadzenie działalności promocyjnej ECK, dbałość o jak najszerszą dostępność aktualnej informacji o działaniach ECK, pozyskiwanie patronów medialnych i społecznych; współpraca z partnerami ECK oraz innymi instytucjami w zakresie działań promocyjnych;
e) planowanie budżetu promocji;
f) promocja ECK oraz jego oferty; przedkładanie Dyrektorowi ECK systematycznych informacji o podejmowanych działaniach i ich efektach;
g) działania na rzecz pozyskiwania publiczności i organizacji widowni, a w szczególności: kolportaż zaproszeń, współpraca z instytucjami artystycznymi i społecznymi oraz zakładami pracy w zakresie sprzedaży oferty ECK;
h) budowanie i prowadzenie bazy kontaktów na potrzeby sprzedaży oferty ECK (np. odbiorców, partnerów, mediów, sponsorów itp.);
i) stały kontakt z mediami, przygotowywanie materiałów prasowych, pozyskiwanie patronów medialnych;
j) monitorowanie i archiwizowanie materiałów o ECK ukazujących się we wszystkich mediach (prasa, radio, telewizja, Internet);
k) wizualizacja instytucji w zakresie strony internetowej, projektów plakatów, reklam etc.;
l) realizowanie prac reklamowych i materiałów promocyjnych, tj. plakatów, ulotek, zaproszeń, folderów, plansz reklamowych, informatorów, wydawnictw okolicznościowych, identyfikatorów etc.; prowadzenie działalności wydawniczej promującej działalność ECK;
m) organizacja kampanii społecznych i promocyjnych, pozyskiwanie patronów medialnych i społecznych przygotowanie materiałów reklamowo – informacyjnych, w tym nadzór nad ich produkcją;
n) prowadzenie działalności w zakresie promocji i upowszechniania kultury profesjonalnej i amatorskiego ruchu artystycznego w tym własnych zespołów artystycznych na terenie miasta, forum ogólnopolskim i międzynarodowym;
p) dokumentowanie (audio, foto) wydarzeń społeczno – kulturalnych których organizatorem lub współorganizatorem jest ECK;
q) kontrola realizacji założeń programowych działu;
r) aktywne poszukiwanie nowych form działalności działu dotyczących promocji oferty ECK;
s) opracowywanie i realizacja polityki sprzedaży oferty ECK;
t) aktualizacja strony eck.elk.pl, informacji w BIP, prowadzenie profilu ECK na facebook’u;
u) monitorowanie aktywności mediów, statystyk oglądalności stron internetowych oraz skuteczności działań informacyjno – promocyjnych;
v) administrowanie słupami ogłoszeniowymi; nadzorowanie ekspozycji reklam własnych i zewnętrznych na powierzchni reklamowej ECK;
w) analiza merytoryczna umów dot. promocji i reklamy działalności ECK oraz przygotowywanie projektów umów związanych z promocją, reklamą i wynajmem powierzchni reklamowych; prowadzenie wewnętrznego rejestru umów;
x) pozyskiwanie sponsorów, w szczególności poprzez: opracowanie oferty sponsoringowej, przygotowywanie umów dot. reklamy i sponsoringu organizowanych przez ECK wydarzeń;
y) prowadzenie archiwum artystycznego.
§ 19
Dział Edukacji Kulturalnej - Szkoła Artystyczna (SzA)
1. Dział Edukacji Kulturalnej - Szkołą Artystyczną kieruje kierownik Szkoły Artystycznej.
a) kierownik;
b) pracownicy administracyjni;
c) instruktorzy;
d) pracownicy gospodarczy.
a) działalność merytoryczna i organizacyjna w zakresie projektów edukacyjno – artystycznych, społeczno – kulturalnych, plastycznych;
b) animowanie życia kulturalnego i artystycznego dzieci, młodzieży i dorosłych;
c) organizowanie wydarzeń kulturalnych, edukacyjnych i artystycznych;
d) przygotowanie, koordynacja i realizacja przeglądów, konkursów, wystaw, prezentacji, festiwali i warsztatów twórczych w różnych dziedzinach sztuki;
e) przygotowywanie scenariuszy, harmonogramów, planów i kosztorysów imprez;
f) promocja działalności kulturalnej, edukacyjnej i artystycznej;
g) organizowanie stałych form pracy w zakresie animacji i edukacji w pracowniach i zespołach
h) tworzenie oferty zajęć pozaszkolnych;
i) współpraca w zakresie przygotowania obchodów świąt państwowych, uroczystości patriotycznych i religijnych;
j) sporządzanie porozumień i umów z artystami i współpartnerami projektów, prowadzenie wewnętrznego rejestru umów;
k) prowadzenie dokumentacji działań artystycznych i edukacyjnych;
l) opracowywanie planów merytorycznych i sprawozdań z prowadzonej działalności;
m) współpraca z Zespołem Państwowych Szkół Muzycznych;
n) kreowanie wizerunku poprzez działania PR, w tym m.in. współpracę z pracownikami merytorycznymi w zakresie promocji podejmowanych przedsięwzięć, organizację wydarzeń kulturalnych i artystycznych;
p) przedkładanie Dyrektorowi ECK systematycznych informacji o podejmowanych działaniach i ich efektach;
r) przygotowanie i realizacja wydarzeń artystycznych z udziałem zespołu Pojezierze;
s) prowadzenie archiwum artystycznego, kronik;
t) współdziałanie z instytucjami artystycznymi, społecznymi;
u) analiza merytoryczna umów z artystami, agencjami artystycznymi oraz podmiotami zewnętrznymi świadczącymi usługi w zakresie obsługi imprez; opracowywanie projektów umów we współpracy z radcą prawnym, głównym księgowym oraz kierownikami pozostałych działów ECK;
w) podejmowanie inicjatyw zmierzających do pozyskania odbiorców oferty ECK, pozyskiwanie sponsorów.
§ 20
Dział Pieśni i Tańca (DzPiT)
1. Działem kieruje kierownik działu pieśni i tańca. Kierownik działu sprawuje nadzór merytoryczny nad podległymi sobie pracownikami.
a) kierownik;
b) instruktorzy;
c) krawcowa – garderobiana.
3. Dział Pieśni i Tańca realizuje następujące zadania:
a) planuje i organizuje pracę w porozumieniu z dyrektorem i kierownikami poszczególnych działów;
b) przygotowuje i realizuje wydarzenia artystyczne z udziałem Mazurskiego Zespołu Pieśni i Tańca oraz Ełckiego Teatru Tańca, m.in. spektakle teatralne, występy, recitale, imprezy plenerowe w mieście;
c) organizuje i współpracuje w zakresie organizacji obchodów świąt państwowych, uroczystości patriotycznych i religijnych;
d) przygotowuje i realizuje scenariusze, harmonogramy, plany i kosztorysy imprez;
e) współuczestniczy przy doborze repertuaru;
f) realizuje przedsięwzięcia artystyczne, edukacyjne, kulturalne;
g) wspomaga wszechstronny rozwój form uczestnictwa kulturalnego;
h) organizuje współpracę i wymianę artystyczną ECK;
i) upowszechnia dorobek twórców;
j) przygotowuje plany działania – poszukuje nowych rozwiązań programowych i artystycznych –przynoszących efektywne korzyści;
k) współdziała z instytucjami artystycznymi, społecznymi;
l) podejmuje inicjatywy zmierzające do pozyskania odbiorcy oferty ECK;
m) pozyskuje sponsorów;
n) organizuje prace zespołów zainteresowań etc.;
o) organizuje formy pracy w postaci warsztatów;
p) tworzy ofertę zajęć pozaszkolnych;
q) prowadzi magazyn strojów ludowych, dba o stan strojów (pranie, naprawy krawieckie);
r) przygotowuje kostiumy do spektakli;
s) wykonuje naprawy kostiumów (cerowanie, przyszywanie guzików etc.);
t) prowadzi magazyn kostiumów;
u) przygotowuje aktorów do spektakli ( kostiumy, charakteryzacja).
§ 21
Kino ECK
a) kierownik kina;
b) pracownik ds. organizacji kina;
c) bileter.
a) współpraca z dystrybutorami, planowanie i przygotowywanie repertuaru kina;
b) nadzór nad terminowym obiegiem kopii filmowych oraz wymaganą dokumentacją;
c) działania informacyjno – reklamowe dotyczącymi działalności kina;
d) utrzymywanie ścisłej współpracy z placówkami oświatowymi i kulturalnymi w zakresie realizacji zadań kina;
e) prawidłowe i terminowe rozliczanie sprzedaży biletów, w tym raportowanie;
f) obsługa sprzętu i urządzeń elektronicznych w czasie realizacji projekcji filmowych.
§ 22
Dział Techniczno - Gospodarczy (DzTG)
a) kierownik działu techniczno - gospodarczo;
b) zespół techniczny;
c) zespół gospodarczy.
2. Działem kieruje kierownik działu techniczno - gospodarczego. Kierownik działu sprawuje nadzór merytoryczny nad podległymi sobie pracownikami i koordynuje pracą obu zespołów.
3. Dział składa się z następujących pracowników:
a) kierownik gospodarczy;
b) kierownik zespołu technicznego;
c) pracownicy techniczni;
d) operator światła i urządzeń elektrycznych;
e) akustycy;
c) pracownicy gospodarczy;
d) portierzy.
3. Dział realizuje następujące zadania:
a) obsługa techniczna imprez, a w szczególności realizacja światła, dźwięku, obrazu, obsługa sceny, obsługa scenografii, obsługa amfiteatru, obsługa sceny plenerowej, spedycja sprzętu, zabezpieczenie przyłącza energetycznego zgodnie z wymogami umów, zabezpieczenie transportu do spedycji sprzętu;
b) b)zapewnienie niezbędnego sprzętu nagłośnieniowego i oświetleniowego oraz właściwy dobór i jakość dźwięku, obrazu i światła dla organizowanych imprez zgodnie z wymogami umów;
c) przygotowanie oprawy dźwiękowej i oświetleniowej dla grup artystycznych działających przy ECK;
d) bieżące przeglądy, naprawy i konserwacja oraz zgłaszanie potrzeb konserwacji bądź napraw drobnego sprzętu sceno-technicznego ECK przez wyspecjalizowane firmy zewnętrzne;
e) planowanie zakupów oraz dokonywanie zakupów sprzętu i urządzeń służących realizacji dźwięku, światła i obrazu oraz drobnego sprzętu technicznego niezbędnego do realizacji statutowej działalności ECK
f) realizacja zadań z zakresu remontów i napraw bieżących, m. in.: prace malarskie, stolarskie, ślusarskie na terenie obiektów ECK;
g) przestrzeganie obowiązujących norm zużycia surowców, materiałów, narzędzi i sprzętu;
h) utrzymanie porządku na posesji ECK;
i) utrzymanie budynku, urządzeń, instalacji i otoczenia w stanie użyteczności, pełnej sprawności technicznej i należytym stanie estetycznym;
j) wynajem sprzętu technicznego i obsługa imprez własnych i zleconych;
k) zamieszczanie plakatów na słupach ogłoszeniowych administrowanych przez ECK jak również kolportaż materiałów promocyjnych poza miastem Ełk;
l) odpowiedzialność za utrzymanie samochodu służbowego w dobrym stanie; rozliczenie zużycia paliwa.
m) w zakresie zaopatrzenia – realizacja zaopatrzenia zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych, przyjmowanie wniosków zapotrzebowania z poszczególnych działów i zatwierdzanie niezbędnych wydatków, przyjmowanie rachunków i faktur oraz przedstawianie do akceptacji przez osoby uprawnione;
n) w zakresie gospodarowania nieruchomością – bieżący nadzór nad mieniem ECK, kontrola wydatków związanych z bieżącym utrzymaniem budynku (energia elektryczna i cieplna, gaz, telefony, systemy zabezpieczeń etc.); nadzorowanie stanu higienicznego i sanitarnego budynku oraz posesji; nadzorowanie realizacji umów dzierżawy pomieszczeń, umów za media obiektu ECK;
o) utrzymanie czystości w obiekcie; utrzymanie porządku oraz wyglądu estetycznego pomieszczeń biurowych, gospodarczych, magazynowych oraz garderób dla aktorów;
p) współpraca ze służbami sanitarno – epidemiologicznymi, porządkowymi w zakresie utrzymania porządku w obiektach oraz na terenie przyległym;
q) wynajem, użyczenia i dzierżawa pomieszczeń ECK zgodnie z umowami, prowadzenie rejestru umów najmu;
r) kontrola opłat za światło, wodę, wywóz nieczystości, telefony itp.;
s) inwentaryzacja mienia;
t) przygotowywanie zleceń na usługi komunalne;
u) administrowanie pokojami gościnnymi;
w) zaopatrzenie pracowników w odzież roboczą i ochronną, w sprzęt ochrony osobistej, środki czystości;
x) zabezpieczenie imprez pod względem wywozu czystości oraz zapewnienia sanitariatów;
y) organizowanie zbiórki i zbytu surowców wtórnych.
Rozdział V
Zasady planowania pracy, kontroli i sprawozdawczości
§ 23
a) akty prawne w formie zarządzeń, decyzji i innych pism;
b) pisemne lub ustne polecenia indywidualne kierowane bezpośrednio do pracowników;
c) polecenia przekazywane wszystkim zainteresowanym w formie ustaleń dokonywanych podczas narad i spotkań roboczych.
§ 24
§ 25
a) sprawozdania szczegółowe przygotowują odpowiedzialni pracownicy;
b) sprawozdanie końcowe dla całej placówki przygotowuje dyrektor – w części merytorycznej oraz Główny Księgowy – w części finansowej.
Rozdział VI
Postanowienia końcowe
§ 26
1. Niniejszy Regulamin wraz ze schematem organizacyjnym oraz Statutem ECK stanowi całość przepisów i postanowień regulujących organizację wewnętrzną i szczegółowy zakres działania.
2. Organizację i porządek pracy oraz związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy i pracownika ECK określa Dyrektor w drodze zarządzania ustalającego Regulamin Pracy ECK.
3. W sprawach nie objętych postanowieniami regulaminu decyduje Dyrektor ECK.
4. Regulamin organizacyjny ECK wchodzi w życie i obowiązuje wszystkich pracowników z dniem 2 stycznia 2019 r.
Ełk, dnia 2 stycznia 2019 r.